Переваги будівельного паспорта

Можливості будівельного паспорта багатогранні, адже він дає право на будівництво житлового об’єкта без дозволів і проекту. Це документ для спрощеного будівництва. Він не має терміну дії.

Переваги будівельного паспорта

Для чого потрібен будівельний паспорт

Будівельний паспорт є підставою для будівництва індивідуальних житлових будинків, садових, дачних будинків не більше двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300м2, господарських будівель і гаражів, благоустрою території. Якщо у вашому будинку відняти площу гаража і мансарди і після цього залишиться два поверхи загальною площею не більше 300 квадратних метрів, то Ви можете будувати на підставі будівельного паспорта.

Після отримання будівельного паспорта залишиться заповнити і відправити повідомлення в ДАБІ. Зареєстроване повідомлення є достатнім умовам для початку будівельних робіт. Будівельний паспорт — замість проекту на будинок, а повідомлення — замість декларації на будівництво.

Предмети будівництва за будівельним паспортом

Будівельний паспорт дійсний для об’єктів цільового зведення нерухомості. Це:

  • нерухомість, призначена для присадибного господарства;
  • нерухомість нежилого призначення;
  • нерухомість садівництва;

До таких об’єктів нерухомого майна належать:

  • житлові будинки індивідуального використання, садові будиночки, дачі;
  • двоповерхові житлові будинки, площа яких не перевищує 300 кв. м;
  • споруди господарського призначення, гаражі, сараї;
  • споруди, пов’язані з благоустроєм земельної ділянки, її озелененням;

При оформленні будівельного паспорта ці вимоги повинні бути чітко дотримані.

Принцип зведення споруд за будівельним паспортом

Замовник оформляє будівельний паспорт. За проходження всієї процедури реєстрації йому на руки видається відповідний документ. Будівельний паспорт замінює проектні документи. Їх оформляти немає потреби. Саме паспорт для будівництва є основою для подання в ДАБК повідомлення про початок будівництва. Після того як будівництво закінчено, в той же ДАБК подається декларація про готовому споруді. Процедура реєстрації декларації дає право вважати, що будинок прийнятий в експлуатацію. На нього можна оформляти права власності.

Процедура оформлення будівельного паспорта

Людина, яка хоче отримати паспорт на будівництво, повинна надати в архітектурний відділ району заяву з проханням видати їй будівельний паспорт. Заява не має певної форми, воно пишеться довільно. Також до заяви необхідно надати:

  • копію державного акта на земельну ділянку, посвідчену нотаріально. Також підійде і копія угоди на оренду земельної ділянки, завірена нотаріально;
  • згода власника земельної ділянки на будівництво, завірена нотаріально;
  • план будівництва. А саме, місце будівництва, розташування возведений, висота споруд, близькість розташування до сусідніх ділянок;
  • проект. Цей документ подається у виняткових випадках.

Заява розглядається протягом 10 днів. Після закінчення цього часу замовник отримує або відмову або згоду архітектурного відділу району. Для підключення до централізованих мереж забудовнику необхідно звернутися у відповідні компанії та отримати технічні умови. Архітектурний відділ формує вимоги до будівництва і відповідну схему будівництва. Всі документи збираються в єдину папку і передаються на підпис головному архітектору району. І тільки тоді відділ архітектури оформляє паспорт та видає його на руки.

Після отримання паспорта на будівництво можна приступати до робіт. До оформлення документації починати будівництво незаконно. Це може істотно позначитися на її оформленні.